niedziela, 11 listopada 2018

100 lat!

Nasza mała patriotka nie wyobrażała sobie, aby tego dnia nie uczcić odpowiednio. Wszak, w 2018 roku obchodzona była setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Nie można było tego dnia spędzić, tak, jak każdy inny.

W związku z tym 11 listopada 2018 r. Myszu wyciągnęła nas na spacer. Dzień szczególny, gdyż obchodzone było wówczas Narodowe Święto Niepodległości ➜ klik. Jednym z jego punktów było zrobienie "selfie" na tle muralu upamiętniającego zwycięstwo Powstańców Wielkopolskich.


Jednak co może być fajniejszego dla takiego malucha? Słodycze! Tak się składa, że Myszu, jako Poznanianka, ma szansę załapać się na szczególny smakołyk przygotowywany z okazji święta niepodległości. W Poznaniu, z tej okazji, serwowane są rogale świętomarcińskie ➜ klik. Gdy przechodziliśmy obok miejsca, gdzie sprzedawane są jedne z bardziej polecanych rogali, mała pociągnęła mnie za rękaw: "Mama! Mama, kup! Proszę, proszę, proszę!" (tutaj pojawiły się dodatkowo oczy ze Shreka ➜ klik).

Co było zrobić? Tradycja, to tradycja. Rogale w taki dzień muszą pojawić się na talerzu. Tym sposobem mała dostała jednego...

"Mamo? On naprawdę jest dla mnie?" 😋


 Nawet nie zdążyłam potwierdzić, a Myszu zachowała się jak odkurzacz. Ledwo okruszki zostały...


"Mamo! Umieram! Już nie mogę więcej. Ała, mój brzuszek! Proszę, zabierz mi ten talerz! Nie mogę patrzeć na tego rogala!"


"Hmm... a może jednak się skuszę? Był taki dobry, że szkoda byłoby go nie dokończyć". 😍


Żeby Myszu nie narosło za dużo sadełka po takim objedzeniu się, zabrałam ją na spacer. Na ul. św. Marcin, jak co roku, odbywały się uroczystości oraz kiermasz, na którym można było zakupić m.in. rogale. Na szczęście Myszu nie mogła już na nie patrzeć. Trochę się przejadła. 😉


Jak zawsze, kiermaszowi towarzyszyła sprzedaż, tzw. odpustowych gadżetów. W tym roku królowały przezroczyste balony owinięte lampkami. Normalnie szał! Ludzie kupowali je niemalże hurtowo.


Z okazji święta Myszu chciała mieć jeszcze jedno ważne zdjęcie. W tekście hymnu Polski ➜ klik znajduje się taki fragment: "Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę, będziem Polakami".

Myszu na tle rzeki Warty. W oddali widoczny zarys poznańskiej Katedry. 

"Jestem Polką!" 😃



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz